Com ja hem informat en diferents seccions de la nostra Web, el SEO, o posicionament orgànic en cercadors es divideix en 2 principals parts, SEO on page, i el SEO off page.
El SEO on page és “la ciència” de revisar, organitzar i corregir l’estructura del Site per a la correcta lectura de la nostra pàgina Web pels robots dels cercadors. Aplicar correctament el SEO on page, ens permetrà que els cercadors ens posicionin correctament els nostres continguts per les paraules clau que ens interessin.
Però posicionar-se en els cercadors, no implica aparèixer el primer en els resultats de recerca.
Cal realitzar una sèrie d’accions de RRPP, col·laboracions i/o comunicació social a Internet, fora de la teva pàgina Web, per poder arribar a la meta final.
Amb una correcta estratègia de SEO off page, aconseguirem superar als nostres competidors en els resultats de recerca i ens podrem posicionar en els primers resultats.
Resumint, el SEO on page equival a cobrir els requisits necessaris per ser admès en un concurs, però el SEO off page és el que et permet destacar-te de la resta que cobreixen els mateixos requisits que tu.
Ambdues estratègies juntes són les que ens llançaran a l’èxit del posicionament a Internet . Practicar una sense l’altra ens portarà a la decepció final i a un posicionament feble i inestable.
Fins fa poc, ens valia una bona estratègia d’enllaços o “link building” per garantir-nos un bon posicionament, sempre que complíssim uns requisits mínims d’estructura Web o SEO on page.
Actualment, cercadors com Google donen una importància extrema a la qualitat i propietat dels continguts, entre altres qüestions.
Altres aspectes també han agafat rellevància, com la velocitat de presentació o “Page Speed”, el domini que allotja la Web o l’experiència d’usuari que ofereix el Site als seus visitants.
Així que, sense embolicar-me més, proposo un petit llistat de 6 útils tècniques de SEO on page que ajuden a posicionar-se millor en els cercadors d’Internet.
1. Contingut original i marcat
Els cercadors en general, però principalment Google, repassa tots els continguts que indexa (presenta) i els tradueix internament a tots els idiomes en els quals ofereix resultats per detectar plagis, això implica que si el contingut és copiat o duplicat, ho penalitzarà i mai ho posicionarà per sobre del contingut original, encara que estigui en un altre idioma.
En tot cas, si fas referència a un text ja creat, si no fas clara referència al text original i al seu autor, tindràs als cercadors “de cul” amb tu. Sempre que hagis de referenciar alguna cosa, millor indica la procedència del contingut original.
Un altre tema a tenir en compte per al món dels Blogguers principalment, és la marca d’autoria del contingut, que pot venir per la signatura, el domini o per la imatge del perfil. Els cercadors cada vegada que indexen llegeixen una d’aquestes marques i valoren, cada vegada més, la qualitat del contingut depenent de la importància o reputació que té l’autor del contingut.
Tenir una imatge de perfil, ajuda als cercadors que actualment publiquen la imatge de l’autor en els resultats de recerca a marcar el contingut com “de qualitat”, gràcies a la publicació de la imatge en els resultats de recerca dels continguts dels autors amb més reputació o prestigi. Als cercadors, els interessa posar aquesta imatge en els resultats com a símbol de confiança en el contingut proposat per a aquesta recerca.
Proposem alguns passos per marcar el contingut que publiques en Internet:
Quan l’article ho publiques en el teu Web, posa sempre l’autor amb la següent formula:
HTML5: rel = “autor”
Inclou un enllaç al teu perfil de Google des de l’article.
Si utilitzes un gestor de continguts tipus WordPress, recorda utilitzar el vincle de l’atribut rel = “me”.
Recorda enllaçar el teu perfil de Google amb el teu domini, deixant clar que el contingut de la pàgina és exclusivament propi amb la casella de verificació per crear un rel =” me “, atribuït a l’enllaç del teu lloc.
2. Contingut Extens
A igual qualitat i igual posicionament, els cercadors triaran posicionar en els primers llocs el contingut més extens referent a la recerca seleccionada per l’usuari.
Així que intenta que els teus continguts siguin el més extens possibles, però sense perdre la rellevància del contingut, no es tracta d’omplir contingut per omplir.
3. Qualitat del contingut
Google ha anunciat aquest any, que a partir de Gener del 2012 començarà a incloure en el seu algorisme de posicionament la qualitat dels continguts, per la qual cosa penalitzarà els continguts amb faltes d’ortografia o de gramàtica.
Així que ja sabeu, no només es tracta d’escriure molt contingut original, si no que a més ha d’estar correctament escrit i sense faltes d’ortografia. Com al col·legi, jeje
Hem de tenir en compte, que encara que aquesta és una iniciativa de Google, la resta de cercadors no trigaran a adonar-se de la lògica necessitat d’incorporar aquest factor en l’algorisme de posicionament per poder lliurar continguts de qualitat.
4. Velocitat de presentació
Des de principis de 2010, els cercadors valoren la capacitat de la Web per carregar el més ràpid possible com un dels factors a incloure en l’algorisme de posicionament.
Interpreten que com més ràpida sigui la pàgina a oferir el contingut, més ràpid accediran els usuaris a la informació sol·licitada.
Google ens ofereix un servei gratuït per comprovar la velocitat de càrrega de la nostra pàgina Web o Blog.
L’eina es diu “Page speed” i s’ha de descarregar i instal·lar en el navegador
Per utilitzar-la, una vegada instal·lada, només és necessari introduir la URL que es desitja comprovar i esperar el resultat.
Et vindrà mostrat en termes d’1 a 100 i inclourà una sèrie de consells per millorar el rendiment de resposta de la seva pàgina.
5. Indicadors de confiança
Perquè els cercadors presentin un contingut en realitzar una recerca, aquests primer volen estar segurs que el contingut que presenten realment és de qualitat i confiança suficients.
Per facilitar-los la labor a l’hora de valorar-nos i que mai ens col.loquin la landing prèvia de “el contingut que anirà a visualitzar possiblement no sigui de confiança”, hem de realitzar una sèrie d’accions al Site.
Tenir un Avís legal que inclogui la política de privadesa de la Web, on estiguin les nostres dades fiscals, ajuda als cercadors a valorar la confiança en la Web a visitar per l’usuari.
Un altre punt importantíssim per als cercadors, és la possibilitat de valoració per part dels usuaris del contingut exposat en la web o enllaçar la Web amb els perfils socials. Opinions positives d’anteriors visitants, donen la confiança necessària als cercadors per posicionar correctament els continguts d’aquesta pàgina.
També una altra manera d’ajudar als cercadors a confiar en els nostres continguts és la d’introduir en el nostre codi font l’arxiu “Humans.txt“, que és un arxiu de text que pots carregar al teu lloc i que inclou informació sobre el creador del Web.
6. Estructura Web
Per fi, a principis d’aquest any, els 3 principals cercadors (Google, Yahoo i Bing) es van posar d’acord per sol·licitar una mateixa estructura estàndard als desenvolupadors Web.
“Schema.org” utilitza microdades com a vocabulari de marcat comú i està compost d’un nou conjunt d’etiquetes HTML que poden ajudar als motors de recerca a classificar la rellevància del contingut d’una web a través de segments com: Autor o segmentació de contingut.
Utilitzant aquesta nova eina, ens garantim l’aprovació tàcita de l’estructura dels continguts de la nostra Web i la possibilitat d’aconseguir el correcte posicionament orgànic dels nostres continguts en els resultats SERPS dels cercadors.
Autor: ticblog.net